AppleHub Logo
اپل هاب: اخبار محصولات اپل

تولید انبوه پردازنده های آیفون های 2018 آغاز شد

با توجه برخی شایعات که در چند ساعت گذشته منتشر شده اند، شرکت TSMC تولیدکننده پردازنده های شرکت اپل، تولید انبوه پردازنده های نسل آینده برای آیفون های جدید را آغاز کرده است. ماه گذشته نیز TSMC، بزرگترین شرکت تولیدکننده چیپ ست در جهان اشاره به تولید پردازنده های 7 نانومتری می کند، اما اینکه این پردازنده ها دقیقا برای چه شرکتی یا دستگاهی تولید میشود، اشاره نمیکند.

به گزارش اپل هاب ، این پردازنده که احتمالا با نام تراشه A12 معرفی خواهد شد، از طراحی 7 نانومتری بهره می برد که می تواند کوچکتر، سریعتر و کارآمدتر از تراشه های 10 نانومتری در دستگاه های فعلی اپل مانند iPhone 8 و iPhone X باشد. هرچند اپل و TSMC از هرگونه اظهارنظر در مورد این پردازنده خودداری کرده اند .

اپل احتمالا تبدیل به اولین تولیدکننده گوشی های هوشمند در جهان تبدیل خواهد شد که از تکنولوژی 7نانومتری در پردازنده های خود استفاده خواهد کرد. اما شرکت سامسونگ، بزرگترین رقیب اپل، در حال کار بر روی افزودن این فناوری به گوشی های جدید خود است و روز سه شنبه اعلام کرد که این نسل از پردازنده ها را با استفاده از تکنولوژی 7نانومتری در گوشی های معرفی شده سال جاری آغاز خواهد کرد.

اپل همچنین تلاش می کند از Qualcomm Inc بزرگترین سازنده تراشه های تلفن همراه، در ساخت پردازنده های 7نانومتری پیشی بگیرد. شرکت Huawei همچنین در حال تسخیر سهم بازار چین با گوشی های هوشمند خود و پردازنده های ساخت هواوی است.

تراشه هایی با قابلیت های بیشتر به گوشی های هوشمند کمک می کند تا برنامه ها را سریعتر اجرا کنند و مصرف انرژی بهینه تری داشته باشند. و این همان ویژگی است که اکثر شرکت های بزرگ به دنبال ارتقاء و رقابت با سایر رقبای خود هستند.

 

نظرات