AppleHub Logo
اپل هاب: اخبار محصولات اپل

درگاه لایتنینگ در گوشی های آیفون حذف میشود

این احتمال وجود دارد که شرکت اپل در سال 2021، گوشی آیفون را بدون درگاه لایتنینگ روانه بازار کند.

تحلیلگران جی پی مورگان (j.p.morgan) تحلیلی را هفته پیش منتشر کردند مبنی بر این که شرکت اپل قصد دارد که روند انتشار محصولات خود را به دو بار در سال افزایش دهد.

مینگ چی کو تحلیلگری است که گفته های او بسیار مورد توجه شرکت اپل قرار گرفته است. این تحلیلگر که عضو مجموعه ی TF Securities است پیش بینی های جدیدی را در مورد شرکت اپل ارائه داده است.

در پیش بینی های گذشته ی مینگ چی کو روند انتشار محصولات اپل تعبیری نزدیک به گفته ی بالا را دارد. همچنین در پیش بینی های اخیر مینگ چی کو آمده است که در آیفون جدید SE2 بعدی و آیفون های رده بالا ، از این پس دیگر درگاه لایتنینگ وجود ندارد.

همچنین در پیش بینی ها آمده است که آیفون های بدون درگاه تا سال 2021 وارد بازار نخواهند شد، اما احتمال حذف پورت لایتینگ باعث می شود که یک تجربه ی کاملا بی سیم ایجاد شود.

با توجه به نیازهای سخت افزاری این سیستم و میزان هزینه ی آن، این احتمال وجود دارد که این امکان تنها برای بالاترین مدل گوشی اپل استفاده شود و در دیگر گوشی ها از روند قدیمی بهره گرفته شود.

مدت ها شایعه شده بود که شرکت اپل در نظر دارد با ترکیب مک بوک و آیپد که توسط خود شرکت اپل اجرا شده بود، پورت لایتینگ را به جای USB-C قرار دهد، امام هم اکنون آن چیزی که درست به نظر می رسد این است که شرکت اپل ترجیح می دهد قبل از اینکه بخواهد گوشی ایفون را به درگاه USB-C مجهز کند، درگاه های ورودی و خروجی را به طور کامل حذف کند.

مینگ چی کو در سال 2020 انتظار دارد که در کل 5 مدل آیفون جدید وارد بازار شود؛ یک آیفون 6.7 اینچی با رده ی بالا، دو آیفون با اندازه ی 6.1 اینچی که یکی از آنها دارای رده ی بالاست و دیگری رده ی پایین، و یک ایفون دیگر با اندازه ی 5.4 اینچی با سطح ورودی متوسط که تمامی این گوشی ها از قدرت اتصال 5G بهره برده اند و همچنین از Sub-6GHz پشتیبانی شده اند.

 

مینگ چی کو همچنین احتمال می دهد که در سال 2020 آیفون SE جدیدی روانه بازار شود، یکسری از مشخصات این آیفون به شرح زیر است : دارای صفحه نمایشی به اندازه ی 4.7 اینچی و با طراحی هایی که برای آیفون 8 صورت گرفته است البته در سطحی بالاتر و با امکانات بیشتر و همچنین دارای یک دوربین تک گانه است.

مینگ چی کو همچنین پیش بینی های متفرقه ای هم در مورد سال 2021 ارائه کرده است . ایشان بیان کرده است که در سال 2021 یک مدل آیفون SE وارد بازار می شود که به طور غیر رسمی نام آن را آفون SEپلاس قرار داده است. ایفون SE پلاس دارای صفحه نمایش با اندازه ی 5.5 یا 6.1 اینچی و بدون دکمه ی خانگی است. این آیفون همچنین به جای فیس آیدی، دارای ویژگی حسگر تاچ آیدی (Touch ID) تعبیه شده در کلید روشن و خاموش دستگاه قرار دارد.

این گزارشات حول و حوش گوشی های آیفون شرکت اپل را که توسط تحلیلگران تفسیر می شود، برای پیش بینی انواع تغییرات سخت افزاری که ممکن است اپل انجام دهد، ذکر می کند. اگرچه خوب است که پنج آیفون را شرکت اپل در سال آینده روانه بازار کند، اما این احتمال وجود دارد که آیا گوشی های آیفون بدون درگاه تا چه اندازه می توانند مفید باشند؟

در گوشی های آیفون بدون درگاه اتصال یک هدفون فیزیکی دیگر امکان پذیر نیست و بسته به کاربرد آن، استفاده از دستگاه هنگام شارژ کردن نیز می تواند دشوار باشد، شارژر بی سیم نیز برای حمل و نقل و مسافرت ناخوشایند است.

باید دید شرکت اپل در برابر این مشکلات تعریف شده چه چاره ای اندیشیده است ؟

در حال حاضر تنها گوشی که کاملا بدون پورت های ورودی و خروجی است را با نام Meizu Zero می شناسیم. اگر شرکت اپل در نظر دارد تا آیفون هایی بدون پورت های ورودی و خروجی  را تولید کند امیدواریم بتواند دلایل قانع کننده ای را برای این تصمیم خود ارائه دهد.

نظرات