AppleHub Logo
اپل هاب: اخبار محصولات اپل

آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس دارای 6 گیگابایت رم خواهند بود

شرکت اپل اعلام کرده است که در سال 2020 گوشی های آیفون 12 را روانه بازار خواهد کرد.

در ماه سپتامبر سال 2020 گوشی های آیفون 12، آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس ساخت شرکت اپل وارد بازار خواهند شد که نسخه های پرو و پرو مکس دارای 6 گیگابایت حافظه رم خواهند بود. همچنین تولید گوشی آیفون SE 2 نیز از ماه فوریه آغاز خواهد شد.

بارکلیس تحلیلگر بلین کورتیس (Blayne Curtis) به همراه تعدادی از همکاران که در مجموعه تحلیلگران شناخته شده اند به تازگی به آسیا سفر کرده اند تا با تولیدکنندگان در زنجیره تامین اپل ملاقات کنند و امروزه آنها انتظارات خود را برای آیفون های سال 2020 را بر اساس اطلاعاتی که جمع اوری کرده اند به اشتراک گذاشته اند. در گذشته نیز اطلاعاتی را منتشر می ساختند که البته در اغلب موارد و نه همیشه نیز درست بود.

در یادداشتی که توسط مجله معتبر MacRumors منتشر شده است و اشتراک گذاری آن به وسیله توسط تحلیلگران بارکلیز انجام شده است، دو مدل گوشی آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس هر دو دارای رم 6 گیگابایتی هستند. اما تحلیلگران اعلام نکردند که آیا این دستگاه از sub-6GHz و یا mmWave پشتیبانی خواهد کرد یا نه ؟ و حتی این امکان وجود دارد که از هر دو فناوری پشتیبانی کند.

در مقایسه ای که بین آیفون 11 پرو و آیفون 11پرو مکس صورت گرفه است  کههر دو دارای رم 4 گیگابایتی هستند. در گوشی های جدید مدل ایفون 12 نیز حافظه رم 4 گیگابایتی حفظ خواهد شد در واقع در مورد رم آیفون 12 تغییری صورت نگرفته است و عینا همان ویژگی به نسل بعد منتقل شده است.

آنچه که در حال حاضر انتظار میرود آن است که در هر دو آیفون 12 پرو و 12 پرو مکس دوربین ها سه بعدی حساس به عقب نیز وجود داشته باشند و هر دو مدل گوشی بتوانند از mmWave 5G  پشتیبانی کنند. پشتیبانی از mmWave 5G   به صورت قابل توجهی کارایی گوشی را افزایش خواهد داد. قطع به یقین در سال 2020 هر سه آیفون از آخرین فناوری شبکه های موبایل پشتیبانی میکنند. امام این مطلب هنوز مشخص نیست که آیا این مدل گوشی ها با فناوری sub-6GHz 5G کار خواهند کرد یا نه ؟

گوشی آیفون SE2 نیز به زودی به بازار عرضه خواهد شد، و طبق پیش بینی های صورت گرفته در ماه فوریه استارت این فروش رقم خواهد خورد.

آیفون SE2  از نظر ظاهری به گوشی های آیفون 8 شباهت دارد. اندازه صفحه نمایش آن 4.7 اینچی است که به وسیله دکمه ی هوم Touch ID روانه بازار میشود. در این مدل از گوشی از تراشه ی A13  بهره گرفته شده است و رم 3 گیگابایتی نیز آن را حمایت میکند. معرفی این مدل به صورت رسمی در ماه مارس پیش بینی شده است. طبق پیش بینی هایی که صورت گرفته است احتمال میرود که مدل گوشی آیفون که در ماه مارس معرفی میشود از منظر قیمت در رده ی پایین تری نسبت به بقیه قرار داشته باشد و به اصطلاح خوش قیمت باشد.

نظرات