AppleHub Logo
اپل هاب: اخبار محصولات اپل

باگ فیس تایم با بروزرسانی iOS 12.1.4 رفع شد

باگ مهم امنیتی در FaceTime گروهی که چند روز گذشته منتشر شد، در نهایت با به روز رسانی iOS 12.1.4 رفع شده و از امروزه تمام دستگاه های پشتیبانی شده توسط اپل، این بروز رسانی را دریافت کرده اند.

این باگ اجازه میداد تا افرادی که  با مخاطبین فیس تایم خود تماس میگیرند، بدون تائید آنها، صدای آن ها شنیده شود. نیازی به گفتن نیست، این یک مشکل بزرگ بود، بنابراین اپل در ابتدا فقط ویژگی فیس تایم گروهی را در حالی که در پشت صحنه برای رفع باگ کار می کرد، برای مدتی غیرفعال کرد.

اکنون که این باگ بطور کامل رفع شده است، فیس تایم گروهی دوباره به صورت آنلاین و برای هر کس که آپدیت iOS 12.1.4 را انجام داده است، در دسترس است. اپل همچنین یک بیانیه رسمی در مورد این موضوع صادر کرده است:

بروزرسانی نرم افزاری امروز، خطای امنیتی گزارش شده در فیس تایم گروهی را رفع میکند. ما مجددا از مشتریان خود پوزش می طلبیم و از صبر آنها سپاسگزاریم. علاوه بر رفع اشکال گزارش شده، تیم ما یک ممیزی امنیتی کامل از سرویس FaceTime را انجام داد و به روز رسانی های بیشتری را برای برنامه فیس تایم و سرور برای ارتقای امنیت انجام داد. این مورد شامل آسیب پذیری موجود در Live Photos از FaceTime است. برای محافظت از مشتریانی که هنوز به آخرین نرم افزار ارتقا نداده اند، ما سرورهای خود را برای استفاده از Live Photos در فیس تایم برای نسخه های قدیمی iOS و macOS، بسته ایم.

 

 

نظرات