AppleHub Logo
اپل هاب: اخبار محصولات اپل

گوشی آیفون X پرفروش ترین گوشی جهان در 3 ماه اول سال 2018

آیفون ایکس در سه ماهه اول سال 2018 پرفروش ترین مدل در بین تمامی مدل های گوشی هوشمند شد و یک گزارش جدید نشان می دهد که خبرهای خوبی برای سرمایه گذاران اپل در پی گزارش درآمد بهتر از پیش بینی شده در اوایل این هفته است.

 

تیم کوک

 

طبق گزارش منتشر شده توسط یک موسسه تحلیلی، اپل 16 میلیون واحد آیفون X را در سه ماه اول سال 2018 به فروش رسانده است. این رقم 4.6 درصد سهم بازار از تمام مدل های عرضه شده در این بازه زمانی را به دست آورد. آیفون 8 و آیفون 8 پلاس هم به ترتیب با فروش 12.5 میلیون و 8.3 میلیون دستگاه نزدیکترین تعقیب کنندگان iPhone X هستند. همچنین آیفون 7 با 5.6 میلیون دستگاه فروش در رتبه بعدی قرار گرفته است. گوشی شیائومی Xiaomi Redmi 5A نیز با فروش 5.4 میلیون دستگاه بعد از آیفون 7 در رتبه بعدی قرار گرفته است.

به دنبال آن ها سامسونگ گلکسی S9 Plus، گوشی هوشمند گل سرسبد 6.2 اینچی شرکت سامسونگ است که در سه ماهه اول 5.3 میلیون دستگاه را عرضه کرد. با این حال، برای مدت کوتاهی در سه ماهه نخست سال در صدر فروش بود که رقیب سر سختی برای آیفون 10 اپل به شمار میرود.

جوها وینتر، تحلیلگر ارشد موسسه استراتژی آنالیتیکس در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: "برای سه ماهه دوم سال 2018، آیفون ایکس با توجه به ترکیب طراحی خوب، دوربین پیشرفته، برنامه های گسترده و حضور گسترده خرده فروشی برای این دستگاه، میتواند به عنوان مدل محبوب گوشی های هوشمند در جهان باقی بماند."

 

نمودار فروش گوشی های هوشمند

 

در تماس کوتاهی که این موسسه با تیم کوک داشته به نظر می رسد که تیم کوک مدیر عامل شرکت اپل در مورد آینده آیفون X همچنان خوش بین است.

کوک گفت: "مشتریان هر هفته در سه ماهه مارچ، بیشتر از هر آیفونی، آیفون X را انتخاب می کنند، درست همانطور که در ماه دسامبر آیفون ایکس عرضه شد."

به گفته بسیاری از تحلیلگران، اپل می تواند تولید آیفون ایکس را با توجه به عرضه نسخه های جدید گوشی آیفون، کاهش دهد. یک تحلیلگر در اوایل هفته جاری نیز به کاهش تولید قطعات آیفون توسط تامین کنندگان اصلی این دستگاه اشاره کرده است.

نظرات