AppleHub Logo
اپل هاب: اخبار محصولات اپل

اپل در حال ساخت هدست واقعیت افزوده است

مدت زمانی هست که شایعه شده است که اپل بر روی هدست واقعیت افزوده کار می کند، گزارش امروز نشان می دهد که آنها به دنبال رقابت با گوگل، مایکروسافت و فیس بوک در حوزه واقعیت مجازی هستند.

هدست اپل

مدیر عامل شرکت اپل، تیم کوک چیزی جز تحسین برای واقعیت افزوده بیان نکرده است و گفته است که این فناوری به طور بالقوه همانند آیفون مهم است. به نظر می رسد او ممکن است برنامه های زیادی برای واقعیت مجازی نیز داشته باشد.

طبق گفته یک فردی که با برنامه های اپل آشناست، این شرکت بر روی یک هدست که قادر است هر دو تکنولوژی واقعیت افزوده و واقعیت مجازی را اجرا کند، تحقیق میکند. این پروژه برای هر دو لنز هدست، صفحه نمایش 8K را به ارمغان خواهد آورد - وضوحی بالاتر از بهترین تلویزیون های امروز - که می تواند از کامپیوتر یا گوشی های هوشمند جدا شود.

این فرد همچنین گفته، هدست اپل به یک جعبه اختصاصی با استفاده از فن آوری بی سیم با سرعت بالا و با برد کوتاه متصل می شود. جعبه ای که توسط یک پردازنده سفارشی اپل با قدرتمندتر از آنچه در حال حاضر در دسترس است، به عنوان مغز برای هدست AR / VR عمل می کند. در حالت فعلی، جعبه شبیه یک برج PC است، اما این یک کامپیوتر مک واقعی نیست و بر خلاف HTC Vive، کاربران مجبور نیستند ایستگاه های ویژه ای را در یک مکان نصب کنند تا موقعیت مکانی خود را شناسایی کنند. این فرد گفت: همه چیز در داخل هدست و جعبه اپل ساخته خواهد شد.

پروژه با نام اختصار T288  هنوز در مراحل ابتدایی خود قرار دارد اما قرار است در سال 2020 عرضه شود. هرچند اپل هنوز تصمیم قطعی برای اجرایی کردن این پروژه جدید ندارد.

نکته قابل توجه اینکه، اپل در حالی کار بر روی یک هدست واقعیت مجازی و واقعیت افزوده است که تمرکز شدیدی در طول سال گذشته در جا دادن واقعیت افزوده در آیفون و آیپدهای معرفی شده خود داشت. کوک گفته است او امکانات بیشتری در واقعیت افزوده نسبت به واقعیت مجازی می بیند، بخشی از آن به این دلیل که واقعیت افزوده اجازه می دهد تا شما بیشتر آن را احساس کنید. در هر صورت، گسترش فناوری های جدید برای اپل در کنار آیفون، بسیار حیاتی میباشد، آیفون هایی که فروش بالایی دارند و سود بالایی را برای شرکت اپل به ارمغان می آورند.

بلومبرگ نیز در ماه نوامبر اعلام کرد که اپل قصد دارد تکنولوژی را برای هدست واقعیت افزوده در سال 2019 آماده کند و آن را تا سال 2020 رونمایی کند. این دستگاه صفحه نمایش خود را دارد و بر روی تراشه و سیستم عامل جدید اجرا می شود.

کوپرتینویی ها پیشتر در پروژه های کوچکتر واقعیت افزوده نیز شرکت کرده اند، اما این هدست یک سرمایه گذاری عمده در پروژه های واقعیت افزوده است، واقعیت افزوده فن آوری میباشد که شما را در یک جهان دیجیتال دیگر، زمانی که شما از عینک های های معمولی استفاده میکنید، نشان می دهد. هنگامی که از واقعیت افزوده به عنوان پیشرفت بزرگ یاد می شد، سرمایه گذاری های سنگینی از شرکت هایی مانند Oculus فیس بوک، گوگل و سامسونگ انجام شد که هیچکدام در جلب مخاطب موفق نشدند.

 

نظرات

رضایی 2018-05-04 01:16:53

عالیه
اپل باز هم میتونه ابزار جدیدی خلق کنه