AppleHub Logo
اپل هاب: اخبار محصولات اپل

کاهش تعداد اپلیکیشن های اپ استور

با توجه به اطلاعات منتشر شده توسط شرکت Appfigures، تعداد برنامه های موجود در فروشگاه App Store برای اولین بار در سال 2017 کاهش یافته است. در پایان سال 2017، 2.1 میلیون برنامه iOS در اپ استور موجود بود، در حالی که در ابتدای همین سال، 2.2 میلیون برنامه در اپ استور موجود بوده است که نشان دهنده کاهش تعداد برنامه های موجود در اپ استور میباشد.

در اواخر سپتامبر سال 2016، اپل به توسعه دهندگان اعلام کرده بود، برنامه های قدیمی و بروزنشده که با دستگاه های جدیدتر سازگاری نباشند حذف خواهند شد.

اپل همچنین دستورالعمل های جدیدی را برای ممنوع کردن برنامه های ایجاد شده توسط قالب های تجاری، سرویس های ساخت اپلیکیشن ها و برنامه های ضد ویروس را به طور رسمی برای اپ استور منتشر کرده است. و علاوه بر آن، برنامه های کلون و اسپم را نیز از اپ استور پاکسازی کرده است.

هرچند تغییرات در iOS 11 ممکن است بیشترین تاثیر را بر روی تعداد قابل توجهی از برنامه ها در اپ استور داشته باشند، در سال 2013، شرکت اپل شروع به مهاجرت به نسخه 64بیتی کرد و همزمان با ارائه رسمی iOS 11، اپل پشتیبانی از برنامه های 32 بیتی را متوقف کرد و هیچکدام از برنامه های 32 بیتی بر روی دستگاه هایی که به iOS 11 آپدیت شده اند را باز نمی کنند و تمامی این اپلیکیشن ها از اپ استور حذف شده اند.

از سال 2015، اپل تمام برنامه ها و بروز رسانی ها را ملزم به استفاده از معماری 64 بیتی کرده است، بنابراین برنامه هایی که با ارائه سیستم عامل iOS 11 از اپ استور حذف شده اند، حداقل دو سال به روز نشده اند.

به گزارش اپل هاب، تعداد برنامه های موجود در اپ استور نیز می تواند به کاهش تعداد برنامه های جدید ارسال شده توسط توسعه دهندگان در سال 2017 نسبت داده شود. فقط 755،000 برنامه جدید به اپ استور در سال 2017 اضافه شد، که نسبت به سال قبل 29 درصد کاهش یافته است. این کاهش تعداد اپلیکیشن ها نیز میتواند به سیاستهای محدود کننده اپل بر روی اپلیکیشن هایی که با کیفیت پایین انجام می شود، نسبت داده شود.

در حالی که تعداد برنامه های موجود در اپ استور به دلیل تلاش های اپل برای اطمینان از اینکه برنامه ها در اپ استور به کیفیت اولویت بندی شده اند، رشد سریع گوگل پلی در حال افزایش است. در سال 2017،Google Play با 3.6 میلیون برنامه در دسترس، رشد 30 درصدی داشته است. توسعه دهندگان اندروید 1.5 میلیون برنامه جدید را در سال 2017 منتشر کردند که تا 17 درصد رشد داشته است.

نظرات