AppleHub Logo
اپل هاب: اخبار محصولات اپل

اپل در حال بررسی کنترل حرکات دست و صفحه نمایش منحنی است

به گزارش "اپل هاب"، آیفون آینده را می توان حتی بدون اینکه حتی آن را لمس کنید، کنترل کرد. با توجه به آخرین شایعات از بلومبرگ، اپل در حال بررسی کنترل حرکات دست و صفحه نمایش منحنی است. نمایشگری که به تدریج از بالا به پایین منحرف می شود. در حالی که فناوری بدون لمس صفحه نمایش "حداقل برای دو سال برای مصرف کنندگان آماده نیست"، با این حال اپل در حال تحقیق و توسعه بر روی این فناوری میباشد.

دو شرکت سامسونگ و موتورولا هر دو قبلا از فناوری صفحه نمایش بدون تماس در گوشی های خود استفاده کرده اند به عنوان مثال، عملکرد Moto Action کاربران را قادر می سازد تا صفحه قفل گوشی را با چرخاندن دست، روشن یا خاموش کند، اما به نظر می رسد که نسخه ای که اپل در حال توسعه آن است، از نظر پیاده سازی کمی متفاوت است. ظاهرا صفحه نمایش اپل به صورت یک سنسور عمل می کند و دست شما باید به عنوان عامل حرکتی به صفحه نمایش نزدیک باشد.

گوشی Galaxy سامسونگ نیز در لبه های کناری صفحه نمایش خود دارای منحنی میباشد، و این موضوع باعث میشود تا اپل کمی متفاوت عمل کند. هم اکنون در پایین صفحه نمایش آیفون 10 هم منحنی مشاهده می شود، اما ممکن است اپل در آیفون های نسل بعدی خود این منحنی را افزایش دهد.

البته، اپل همواره در حال تحقیق و توسعه بر روی فناوری های جدید میباشد که بیشتر آنها هم به بازار عرضه نمی شوند. اگر به یاد داشته باشید شرکت اپل در سال 2012 حق اختراع لنزهای قابل تعویض دوربین را ثبت کرد یا در سال 2015 حق اختراع آیفون های خورشیدی را ثبت کرد، اما با گذشت چندین سال، از آنجایی که این اختراعات ثبت شده اند ولی تاکنون به بازار ارائه نشده اند.

و در آخر باید منتظر ماند تا دید اپل از این فناوری چه زمانی در محصولات خود استفاده خواهد کرد.

نظرات