AppleHub Logo
اپل هاب: اخبار محصولات اپل

آپدیت iOS و iPadOS نسخه 13.3 منتشر شد

در تاریخ 10 دسامبر سال 2019 به روزرسانی سیستم عامل های iOS و iPadOs برای رفع باگ های این دو سیستم عامل برای دستگاه های پشتیبانی شده، منتشر شد.

میزان حجم بروزرسانی OTA برای آیفون XR ، 695 مگابایت بود. البته در نظر داشته باشید که این مقدار در دستگاه های و گوشی آیفون مختلف، متفاوت خواهد بود.

همانند اکثر به روزرسانی هایی که از زمان عرضه iOS 13 شروع شده است که تقریبا دو ماه پیش بود، iOS 13.3 در درجه اول تلاش خود را بر روی رفع ایرادات مربوط به سیستم عامل متمرکز کرد.

برای گوشی آیفون iPhone و آیپد iPad ، iOS 13.3 و iPadOS 13.3 پشتیبانی از محدودیت های ارتباط را شامل می شوند. این به شما امکان می دهد محدودیت های مشخصی را برای افراد و زمان خاصی برقرار کنید. در طول زمان صفحه نمایش اختصاص داده شده ، می توانید با همه ارتباط برقرار کنید ، اما در زمان بروز مشکل می توانید ارتباط را با افراد خاصی محدود کنید که این ویژگی محبوب والدین است بدین صورت که والدین می توانند کنترل کنند که فرزندان آن ها تنها با چه کسانی تماس بگیرند، تمام پیام های فرزندان خود را کنترل کنند، همچنین می توانند تمامی مخاطبین موجود در گوشی فرزندان خود را مدیریت کنند. همچنین در اپلیکیشن اپل نیوز (AppleNews) و استوری از اپل نیوز در اپلیکیشن بورس ، برخی از گزینه های طرح بندی جدید و همچنین توانایی دوست داشتن و دوست نداشتن داستانهای وال استریت ژورنال و سایر روزنامه های برجسته وجود دارد.

تغییر دیگر که عضوی از به روزرسانی جدید است این است که در iOS 13.3 یک قابلیت جدید اضافه شده است که به شما امکان می دهد استیکر یا برچسب های مموجی (Memoji) و انیموجی (Animoji) را برای همیشه در صفحه کلید غیرفعال کنید. اپل با سیستم عامل جدید iOS 13 ، با قرار دادن برچسب های مموجی در کنار برچسب های ایموجی موجب بولد شدن برچسب های مموجی شد. به دنبال شکایت بسیاری از کاربران در مورد این تغییر ، اپل این ویژگی جدید را با iOS 13.3 اضافه کرده است. این گزینه را می توانید بدین ترتیب : تنظیمات> عمومی> صفحه کلید> Emoji پیدا کنید و فعال یا غیرفعال کنید.

سیستم عامل جدید iOS 13.3  همچنین دارای ویژگی های امنیتی جدید است. مرورگر Safari همچنین از کلیدهای امنیتی FIDO2  بر روی Lightning ، USB یا NFC پشتیبانی می کند.

سیستم عامل iOS 12.4.4  همچنین برای آیفون های قدیمی با پیشرفت های امنیتی و عملکردی منتشر شده است. این دستگاه برای گوشی آیفون S5، آیفون 6، آی پد ایر، آی پد مینی 3/2 و iPod touch 6-gen موجود است.

 

علاوه بر به روزرسانی هایی که تا الان گفته شد ، به روزرسانی های دیگری نیز صورت گرفته است که به شرح زیر است :

  • ایجاد یک کلیپ ویدیویی جدید هنگام ویرایش یک ویدیو در عکس ها را قادر می سازد.
  • مشکلات موجود در ایمیل را که ممکن است از بارگیری پیامهای جدید جلوگیری کند ، برطرف می کند.
  • مواردی را که می تواند باعث نمایش نادرست شخصیت ها در پیام ها و تکثیر پیام های ارسال شده در حساب های Exchange شود ، حل می کند.
  • زمانی که مکان نما پس از فشار زیاد بر روی نوار فضا حرکت نکند، را حل کرده است.
  • زمانی که تصاویر هنگام ارسال از طریق پیام ها مبهم جلوه کنند، را حل کرده است.
  • زمانی که برش یا استفاده از نشانه گذاری بر روی تصاویر ، در عکس ها ذخیره نشود، مشکل این قسمت نیز حل شده است.
  • ضبط صوت حافظه ممکن است با سایر برنامه های صوتی به اشتراک گذاشته نشود.
  • هنگام فعال کردن Smart Invert ، مشکلی را که مانع از خاموش شدن حالت تاریک شده است ، برطرف می کند.
  • برخی از شارژرهای بی سیم آهسته تر از حد انتظار شارژ شوند.

اپل همچنین امروز WatchOS 6.1.1 ، tvOS 13.3 ، HomePod OS 13.3 و macOS 10.15.2 را برای دستگاه های قابل پشتیبانی، عرضه کرده است. اکنون همه این به روزرسانی ها برای بارگیری در دستگاه های سازگار در دسترس هستند.

 

نظرات