AppleHub Logo
اپل هاب: اخبار محصولات اپل

اپل رییس بخش هوش مصنوعی گوگل را استخدام کرد!

شرکت اپل رئیس بخش موتور جستجو و هوش مصنوعی گوگل را برای پیشی گرفتن از رقبای خود در تکنولوژی هوش مصنوعی استخدام کرد.

اپل روز پیش اعلام کرد که آقای جیاناندریا رسما رییس بخش هوش مصنوعی و یادگیری ماشین شرکت اپل میباشد و تبدیل به 16 مدیری در این شرکت میشود که گزارشات خود را مستقیما به مدیر عامل اپل، یعنی آقای تیم کوک گزارش خواهد داد.

John Giannandrea

آقای Giannandrea، اهل کشور اسکاتلند و 53 ساله است، کسی که باعث شد تا هوش مصنوعی در تمامی محصولات گوگل از جمله موتور جستجوی گوگل، جیمیل و گوگل اسیستنت وارد شود.

او در سال 2010 هنگامی که استارت آپ Metaweb را خریداری کرد و در آنجا به عنوان مدیر اصلی بخش فناوری کار می کرد، به شرکت گوگل پیوست . Metaweb به عنوان "پایگاه اطلاعاتی از دانش کلی جهان" شناخته میشود، تا جایی که گوگل در نهایت از متاوب در موتور جستجوی خود استفاده کرد تا جوابهای صحیح به جستجوهای کاربران ارائه کند. (به عنوان مثال این جمله را رد گوگل جستجو کنید: "How old is Ali Daei?")
در دوران آقای جیاناندریا، تحقیقات در حوزه هوش مصنوعی در گوگل با جدیت بیشتری دنبال شد تا جایی که آزمایشگاه گوگل برین که یک پروژه پژوهشی هوش مصنوعی مبتنی بر یادگیری عمیق است و پژوهش‌ های یادگیری ماشین را در کنار مهندسی سیستم و منابع محاسباتی عظیم گوگل به کار می‌گیرد تا بتواند به آن عینیت ببخشد، به یک اتاقی در کنار اتاق مدیر اجرایی گوگل (ساندار پیچی) ، منتقل شد.

این استخدام که بسیاری از مدیران و تحلیل گران "سیلیکون ولی" بر این باورند که اپل از همتایان خود در هوش مصنوعی عقب مانده است یک پیروزی بزرگ برای اپل است. فناوری که به طور فزاینده ای رایانه را قادر به انجام وظایف پیچیده تر می کند، مانند درک دستورات صوتی یا شناسایی افراد در تصاویر.

آقای تیم کوک مدیر عامل شرکت اپل روز سه شنبه در یک ایمیل به خبرنگار مجله نیویورک تایمز گفت: "تکنولوژی ما باید با ارزشهایی که همه ما عزیزان به آن پایبند هستیم، آمیخته شده باشد. جان تعهد ما به حریم خصوصی و رویکرد متفکرانه ما را به عهده می گیرد، زیرا ما کامپیوتر ها را حتی دقیق تر و شخصی تر می کنیم."

در حالی که اپل به یکی از ارزشمندترین شرکت های تجاری در جهان تبدیل شده است، بسیاری از فعالان دنیای تکنولوژی، دستیار صوتی Siri را در مقایسه با همتایان خود در گوگل و آمازون موثرتر می دانند.

 

 

نظرات