AppleHub Logo
اپل هاب: اخبار محصولات اپل

استفاده از پنل های OLED سامسونگ در مدل های آیفون پرو 2020

 

شرکت اپل شاید در آینده از پنل های OLED سامسونگ برای مدل های آیفون پرو 2020 استفاده کند. احتمالا گفت و گو و مذاکره ای در رابطه با استفاده از پنل های Y-OCTA OLED بین شرکت اپل و سامسونگ صورت گرفته است.

در سال گذشته شایعاتی در رابطه با گوشی های آیفون نسل 2019 منتشر شد مبنی بر این که این گوشی ها به احتمال زیاد از پنل های اولد شرکت سامسونگ استفاده خواهند کرد، اما اتفاق در سال جاری برای آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس صورت نگرفت.

اکنون در گزارشی که از سوی ETNews منتشر شده است عنوان میکنند که سامسونگ، تولید کننده ی انحصاری پنل های OLED ، اکنون در سال آینده تامین کننده ی پنل های OLED برای آیفون های 5.4 و 6.7  اینچی خواهد بود.

فناوری Y-OCTA از سنجش لمسی روی سلول استفاده میکند، بنابراین نیازی به لایه جداگانه لمسی ندارد. این امر موجب میشود که صفحه نمایش های تولید شده نازک تر و ارزان تر شوند. از جمله ویژگی های دیگر این صفحات این است که این صفحات به خاطر داشتن لایه های کمتر باعث کاهش تابش درخشش خواهند شد.

به گزارشی ETNews، سامسونگ تنها شرکتی است که توانایی تولید این صفحه نمایش ها را دارد. پس شرکت اپل برای دستبابی به این پنل ها در مقیاس های مورد نیاز خود ملزم به همکاری با شرکت سامسونگ خواهد بود. در آیفون های 2018 شایعه شده بود که از Y-OCTA استفاده میکنند در صورتیکه این اتفاق رخ نداد مهم ترین دلیلی که میتوان برای آن برشمرد این است که بازده ی نهایی مورد تایید نبود.

طبق گزارشات شنیده میشود که شرکت سامسونگ برای به دست آوردن سفارش از شرکت اپل شرایط جذاب و فوق العاده ای را پیشنهاد کرده است.

در هر حال انتطار میرود که در سال 2020 شرکت اپل احتمالا 4 گوشی جدید را روانه بازار کند. گوشی آیفون SE2 با استفاده از صفحه نمایش و پنل ال سی دی (LCD) 4.7 اینچی، و همچنین گوشی آیفون 12 با استفاده از OLED 6.1 اینچی، همچنین گوشی آیفون 12 پرو با صفحه نمایش 6.7 اینچی استفاده میکند. علاوه بر این ها شرکت اپل در صدد است تا گوشی هایی را تولید کنه که بتواند فناوری 5G را پشتیبانی کند.

برخلاف مدل های پرو، شرکت اپل برای تولید آیفون 12 از پنل های شرکت الجی و سامسونگ استفاده میکند. در گوشی های آیفون مدل 6.1 اینچی هیچ دکمه ای بر روی گوشی وجود ندارد و از شرکت BOE از چرخه تولید و همکاری با شرکت اپل خارج خواهد شد.

در واقع شرکت اپل قصد ندارد از شرکت BOE برای تامین پنل محصولات خود استفاده کند . در حال حاضر این امکان وجود دارد که به محض قطع همکاری با شرکت BOE، شرکت سامسونگ و ال جی نمایشگر های OLED را برای گوشی های آیفون تولید کنند.

شرکت سامسونگ از مدل گلکسی نوت 7(Galaxy Note7) به بعد از پنل های Y-OCTA در گوشی های خود استفاده کرده است. همچنین گلکسی اس 8 (Galaxy S8) زودتر از گلکسی اس 8 پلاس (Galaxy S8+) از پنل های جدید استفاده کرده است، چرا که در گلکسی اس 8 پلاس از پنل های قدیمی استفاده شده است.

نظرات