AppleHub Logo
اپل هاب: اخبار محصولات اپل

نظرسنجی کاربران اپل: اثر انگشت زیر صفحه نمایش در صدر جدول قرار دارد

 

نظرسنجی های هفتگی که شرکت اپل در دوره های مستمر برگزار میکند در این هفته موضوع احراز هویت  را مورد بررسی قرار داد .

نتیجه ی نظرسنجی : اثر انگشت زیر صفحه نمایش با بالاترین امتیاز در صدر جدول قرار دارد .

آمار ها اعلام میدارد که سه چهارم شرکت کنندگان یعنی حدود 75% آنان در نظرسنجی اثر انگشت را ترجیح دادند. در این نظر سنجی که توسط شرکت اپل بارگذاری شده بود ، سوال را بر این نهادند که بهترین راه برای احراز هویت گوشی ها کدام است ؟ 1) اثر انگشت  2) تشخیص چهره  .

در این میان بحثی که بین کاربران گوشی های اپل وجود دارد میزان امنیت مورد نظر برای گوشی ها میباشد . در طرف دیگر شرکت اپل با دو مسئله ی مهم در اینجا مواجه است 1) امنیت  2) عملی بودن آن .

محدودیت های سخت افزاری در بحث عملی بودن این ویژگی برای تمام گوشی های اپل نیز مطرح است . اسکن صورت با شکاف بزرگی در حال حاضر مواجه است که امید است به زودی این مسئله حل شود .

در اینجا با نظری دیگر از سوی کاربران فضای مجازی مواجه هستیم که عده ی کثیری از مردم خواسته اند که هر دو امکان در گوشی ها در اختیار آنان قرار بگیرد و در هر زمان که بخواهند بتوانند از هر کدام آنها استفاده کنند .

در صورتیکه شرکت اپل این نظر را با صراحت رد کرده است و این قضیه نیز در تولیدات آنها مشهود است چراکه گوشی هایی که دارای ویژگی Face ID (تشخیص چهره ) شدند دیگر ویژگی Touch ID  ( اثر انگشت ) را به همراه نداشتند . ظواهر امر نشان میدهد که شرگت گوگل نیز مسیری مشابه  اپل را در این امر خواهد پیمود.

هواوی برای پیشی گرفتن از شرکت اپل هر دو ویژگی را بر روی گوشی های خود قرار داد که البته به علت ناکارآمدی دوام چندانی نداشت و البته پس از آن هرگز این موضوع را دنبال نکرد . گوشی P30 Pro  هواوی که مجهز به هر دو ویژگی بود ، اسکنر سه بعدی صورت در قسمت جلوی آن قرار دارد تا شکاف ایجاد شده کوچکتر شود .

به هر حال طرفداران بسیاری از ویژگی اثرانگشت وجود داشتند امام سازندگان آن را به عنوان ویژگی لیت می بینند و نه حقی برای کاربر.

ما پیشنهاد میکنیم برای بررسی این موضوع گوشی های اکسپریا 1 یا اکسپریا 5 و پرو و هونور 20 را با هم مقایسه کنید .

در این مورد آنچه که مسلم است شرکت اپل سرسختانه بر روی موضع خود ایستاده است و اما این خوانندگان اثر انگشت در صفحه نمایش هستند که  در این مسیر پیشروی کنند .

نظرات