AppleHub Logo
اپل هاب: اخبار محصولات اپل

اپل واچ سری 5 با صفحه نمایش همیشه روشن معرفی شد

اپل به تازگی جدیدترین سری محبوب ترین ساعت مچی جهان را معرفی کرد. واچ سری 5 اپل، از تراشه مخصوص اپل واچ ساخته شده و در حالی که امکانات و ویژگی های جدید را با خود به ارمغان آورده ، از سنسورهای جدید مانند سنسور ECG نیز بهره میبرد..

 

صفحه نمایش همیشه فعال

به لطف نمایشگر جدید رتینا LTPO و چند قطعه دیگر در داخل بدنه اپل واچ سری 5 مانند سنسور جدید نور محیط ، IC ها و قطعه مدیریت انرژی ، در نهایت اپل واچ انرژی لازم و کافی برای فعال کردن صفحه نمایش همیشه فعال را دارد.

صفحه نمایش همیشه فعال به روش آشنا کار می کند، در صورت استفاده فعال یا به عبارتی دیگر در صورتی که کاربر مچ خود را به سمت خود بچرخاند، صفحه نمایش واچ روشن تر و واضح میشود و در موارد که کاربر هیچ استفاده ای از آن نمیکند، صفحه نمایش ساعت کم رنگ تر شده و اطلاعات کمتری نمایش داده میشود. حتی نرخ رفرش صفحه نمایش جدید اپل نیز کاملا با عملکرد ساعت تطابق داده میشود بنابراین انرژی کمتری مصرف شده و باتری اپل واچ مدت زمان زیادی دوام خواهد آورد.

 

باتری برای طول روز

اپل واچ سری 5 دارای باتری با عملکرد 18 ساعت در روز میباشد که برای استفاده روزانه کاملا راضی کننده میباشد. هرچند اگر از امکان صفحه نمایش همیشه روشن استفاده نکنید، این میزان عملکرد باتری میتواند افزایش یابد.

 

سنسور قطب نمای اختصاصی

GPS ویژگی جدید برای اپل واچ محسوب نمیشود چرا که نسخه های قبلی هم این ویژگی را دارا بودند، اما دارای سنسور قطب نمای اختصاصی نبودند که در سری 5 از سنسور اختصاصی قطب نما (Compass) استفاده شده است. تراشه موقعیت یابی جدید می تواند اطلاعات مکان مانند عرض جغرافیایی ، طول جغرافیایی و ارتفاع فعلی را در اختیار شما قرار دهد.
اپل آن را برای کار با یک برنامه Watch Maps جدید که اکنون به شما امکان می دهد ببینید در کجا قرار گرفته اید ، به کار گرفته است. همچنین یک ویجت قطب نما برای صفحه اصلی اپل واچ سری 5 وجود دارد.
اپل همچنین اشاره کرده که قطب نما برای برنامه های شخص ثالث نیز باز خواهد بود، بنابراین توسعه دهندگان نیز می توانند از قطب نما در برنامه های خود استفاده نمایند.

 


تماس های اظطراری برای تمامی کشورها


از دیگر ویژگی های اپل واج سری 5 که اپل مانور ویژه ای روی آن دارد، اضافه کردن ویژگی های سلامت جدید مانند هشدارهای اولیه مبتنی بر ECG و تشخیص سقوط از ارتفاع ، امکان برقراری تماس اضطراری در سراسر جهان برای سری های سیم کارت خور است.

نظرات