AppleHub Logo
اپل هاب: اخبار محصولات اپل

آیا جانشین آیفون 10 مکس با 3 دروبین معرفی خواهد شد؟

اپل قصد دارد تا جانشینان آیفون XS و آیفون XS Max را در تابستان سال جاری معرفی نماید که به احتمال زیاد آیفون جدید شباهت زیادی به آیفون های 2018 خواهد داشت. با این حال، طبق شایعات منتشر شده و به احتمال زیاد، مدل بزرگتر آیفون های جدید اپل با سه دوربین اصلی در پشت گوشی عرضه خواهد شد.

سومین لنز که در کنار لنز اصلی و لنز تله آیفون جدید قرار میگیرد احتمالا یک دوربین واید است و امکان عکاسی طیف وسیعی از سوژه را فراهم می کند. همچنین ممکن است امکانات مختلف نرم افزاری نیز وجود داشته باشد که یکی از ویژگی های احتمالی این است که تعمیر خودکار ویدیوها یا عکس ها که ممکن است به صورت اتفاقی از شات های اولیه آسیب ببیند را انجام دهد. یک نسخه پیشرفته عکس لایو (زنده) با دو برابر طول فعلی نیز در راه است.

 

علاوه بر این، اپل گفته است در سال جاری، پورت USB-C برا به جای پورت لایتنینگ، آزمایش خواهد کرد. در حالی که این تغییر ممکن است در آیفون و آیپدهای سال 2019 اتفاق نیفتد، اما این امر نشان می دهد که این شرکت به طور جدی استفاده از رابط استاندارد در تلفن های هوشمند خود را در برنامه خود گنجانده است.

آیفون های جدید 2019 با یک SoC جدید همراه با به روزرسانی سنسور Face ID عرضه خواهند شد. فناوری 5G در این مدل ها وجود نخواهد شد و برای 2020 رزرو شده است. به روز رسانی آیفون XR نیز در سال 2019 پیش بینی میشود.

اپل نسخه جدیدی از آیپد مقرون به صرفه و ارزان را با یک صفحه نمایش تقریبا 10 اینچی و یک پردازنده سریعتر در بهار امسال معرفی خواهد کرد. این دستگاه پورت لایتنینگ را حفظ خواهد کرد. نسل جدید آیپد پرو احتمال در بهار سال آینده عرضه خواهد شد. اما ارزش آن را دارد که صبر کنیم، زیرا احتمال قرار دادن دوربین سه بعدی در آیپد پرو بسیار بالاست که میتواند تجربه هیجان انگیزی برای طرفداران محصولات اپل باشد.

دوربین سه بعدی آیپد پرو از اسکنر لیزر بهره خواهد برد و فناوری Dot-Projection که در فیس آیدی استفاده میشود در این آیپد وجود نخواهد شد. دلیل آن این است که فناوری Dot-Projection در فواصل طولانی کاربردی ندارد و اپل برای حل این مشکل از لیزر استفاده خواهد کرد.

 

نظرات